A "mennyei hozzáállás" napja - (73)
A címet írhatnám így is: "földi helyzetek" és "mennyei hozzáállás" napja... vagyis, helyzetek, amiken e földön átmegyünk, és a mennyből adott, ("javasolt") hozzáállás, amire ráállunk, ami a miénk lesz, s ez valami egészen máshoz vezet, mint amúgy lenne a végeredmény...
1./ Az 1Korintus 4 és a 2Kornthus 6 s 12 is arról beszél, mit jelentett az a szolgálat, amiben az apostol járt.
-- Mindig voltak, akik nem mérték fel, sőt, többnyire nem mérték fel az emberek, mivel járt ez.
-- Az ellenség "rászállt" és mindent megtett, hogy "kikészítse", hogy ne hagyja még lélegzethez se jutni. (Persze embereket használt fel ehhez.) Ha épített valahol, rögtön megjelent, hogy lerombolja. Ha volt valami kibontakozási lehetőség, azonnal ott volt, hogy semmivé tegye...
-- Az apostol kérte, hogy szabadítsa meg ettől az Úr, de Ő azt mondta neki, hogy ez most nem úgy lesz, hanem megoldást fog adni, minden helyzetben... ez a "rászállás" nem szűnik meg... de lesz hozzá mennyei erő, és lesz megoldás, mindig, ami a mennyből érkezik.
-- Ez az a híres rész, amit a 2Korinthus 12, 9-ben olvasol: "Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el..." - sokan ezt úgy olvassák, hogy egy fajta "felsőbbséges lenézést" vesznek ki belőle az Úr oldaláról. Valahogy így: "elég neked", vagyis "elégedj meg vele", talán "másnak több jut, de neked legyen elég ez is"... Holott valami egészen másról van itt szó! -- Én így értem: "van nálam (az Úrnál) elegendő kegyelem, vagyis, megfelelő erőforrás és megoldás, ne aggódj, van és lesz is mindenkor megfelelő mennyiségben és formában olyan ellenhatás, olyan ellenszer, olyan védelem és előretöréshez szükséges erő, ami az ördög munkáját ellensúlyozza... ne félj... hanem tudd, hogy amikor te erőtlennek érzed magad - és tényleg nagyon nagy, ami rád támad, tényleg szinte kibírhatatlan az, amibe belekerülsz - tudd, hogy patikamérlegen van kimérve minden, nem enged bele az Úr "nagyobb" megterhelésbe, mint amit te ki tudnál bírni, sőt, pontosan ekkor megjelenik a mennyei erő, ami alkalmas arra, hogy mégis győzz... mert az én erőm, ami a mennyből jön, közben a te erőtlenségedre is támaszkodik, együtt végzi el a szabadító, gyógyító, megoldást hozó, megerősítő munkát. Az én erőm győztessé tesz téged... ne félj." (2Korinthus 12, 9.)
2./ Hogy néz ki ez a gyakorlatban?
-- Méltánytalan élethelyzetek formájában. Hálátlansággal körülvéve. Amikor teszel sok mindent, de nem, hogy nem becsülik, még szidnak is érte, megvetnek, kritizálnak.
-- Ellenséges hozzáállással körülvéve, amikor hátad mögött kibeszélnek, rágalmaznak, terjesztik rólad a rosszat, pletykálnak és rombolnak mindent amit lehet, a beszédükkel.
-- S közben te mégis teszed, amit teszel, mert az Úrnak teszed, és mert Ő visz téged közben tovább, és indít, és te cselekszel, mert szereted Őt, és nem engedsz abból, amit Ő eléd adott...
-- Nem könnyű élethelyzet, ugye?
3./ Itt olvashatod:
"Fáradozunk is, tulajdon kezünkkel munkálkodván. Ha szidalommal illettetünk (gyaláznak, becsmérelnek, ócsárolnak bennünket - rosszakat mondanak egymás közt rólunk, vagy nekünk, megállíthatatlanul), jót kívánunk. Ha háborúságot szenvedünk ("diokó" - üldöztetést élünk át, zaklatnak, háborgatnak bennünket - "nem hagynak békén bennünket"), békességgel tűrjük (kibír, tartja magát, hallgat, stb.). Ha gyaláztatunk ("blaszfémeó" - becsmérelés, rágalmazás, rágalmak terjesztése rólunk, gyalázás ellenünk), könyörgünk. Szinte a világ szemetjévé (hulladék, szenny) lettünk, mindeneknek söpredékévé (mocsok, szemét, hulladék) egész mostanig." (1Korinthus 4, 12-13.)
4./ Előtte még a "theatron" kifejezést is olvasod, "látványossága" - így fordítja Károli. Más szóval: "csak néznek és bámulnak ránk" (ahogy a Zsoltárok 22, 18-ban olvasod, amikor az Úr Jézus kereszthaláláról van szó).
-- "Látványosság", akiről lehet beszélni, akit ki lehet beszélni, ahol lehet szörnyülködni, ahol lehet következmény nélkül minden rosszat elmondani... azután szépen hazamenni, mint ki "jól végezte dolgát", és tenni tovább mindent, mintha mi sem történt volna.
-- "Cirkusz" és "színházi esemény", amit meg lehet vitatni, amit ki lehet beszélni, amit meg lehet kritizálni - s közben ez az apostol élete, ami azért zajlik, azért olyan, amilyen, hogy pontosan Ők megmeneküljenek, és lehessen helyreállítás, kibontakozás, gyógyítás és jövő az életükben...
-- Az Úr Jézussal is ez történt.
-- Ez a "Krisztus szenvedése" az Ő követőinek az életében, (Filippi 3, 10.) annak mértékében, mennyi felelősséget kaptak Isten országában, hol és mikor lettek bevetve... akik utat törnek, ha lehet, még többet kapnak, mint akik követik őket...
-- Sok-sok misszionárius élte át ezt, és még a mai napig is sokan gyalázkodnak az ilyen emberek élete felett... pedig az, ami történt, Istentől volt, (nyilván nem az, amit az ördög tett, vagy amit az ördögtől felindított gonosz gondolkodású és gonosz forrású emberek mondtak vagy tettek), s a helyzet, amit átélt egy-egy ilyen vezető, Isten előretörő embere, Isten különleges "patikamérlegén kimért" helyzet volt... amiben igaz volt az, amit az Úr mondott az 1Korinthus 10, 13-ban: "Nem egyéb, hanem csak emberi kísértés esett rajtatok, de hű az Isten, Aki nem hagy feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek, sőt, a kísértéssel egyetemben a Kimenekedést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek."
5./ Szóval, ez a "gyalázkodási helyzet", amiről az 1Korinthus 4, 12-14 ír, egy egészen más hozzáállással jár az apostol életében, mint amit az emberek úgy általában gondolnának.
"Fáradozunk is, tulajdon kezünkkel munkálkodván. Ha szidalommal illettetünk, jót kívánunk. Ha háborúságot szenvedünk, békességgel tűrjük. Ha gyaláztatunk, könyörgünk. Szinte a világ szemetjévé lettünk, mindeneknek söpredékévé egész mostanig." (1Korinthus 4, 12-13.)
6./ Ez a hozzáállás a mennyből nyer támogatást. Mennyei jellegű, nem földi testi és ördögi - ahogy Jakab levelében olvassuk.
-- Tudatosan választott hozzáállás.
-- Önfegyelemmel, sőt, mennyei erővel megerősített hozzáállás.
-- Várakozó, a mennyre váró hozzáállás.
-- A Mindenható Istentől függő, Őreá néző hozzáállás. Az Ő beavatkozását váró hozzáállás.
-- Az ördögnek helyt nem adó hozzáállás.
-- A jóban a végsőkig elmenő hozzáállás.
--Lehet, hogy ezen a földön érthetetlen, de a menny szempontjából egyedül helyes hozzáállás.
7./ De egyet ne feledj el: ez a mennyei hozzáállás nem zárja ki a szellemi harcot.
-- Nem jelenti, hogy a háttérben az ördög elleni határozott imádság ne lenne ott, minden formában, amit az Ige említ - megkötözéssel, a megoldások felszabadításával, prófétai módon, mennyei, szellemi erővel ("nem erővel és nem hatalommal, hanem az én Szent Szellememmel" - Zakariás 4, 6.).
-- Sőt: ez a hozzáállás csak akkor nem fog kiszolgáltatni az ellenségnek, ha gyakorolod a szellemi hatalmat, amire fel vagy hatalmazva... ami hozzátartozIK a státusodhoz, amire meg lettél váltva. A mennyei identitásodat, ami valósággal a mennyből jött, amivel meg vagy ajándékozva, amibe be lettél állítva: "A békességnek Istene megrontja a sátánt a ti lábaitok alatt, hamar." (Róma 16, 20.)
"Álljatok ellene az ördögnek és elfut tőletek." (Jakab 4, 6-8.)
Imádságom:
Uram, azt kérem Tőled, hogy mindenkor a Te útmutatásod alatt legyek. És ne lépjek "emberi módon", hanem a mennyei szó, a Te vezetésed alatt.
És közben hálát adok Neked, és szeretnék mindenkor hálát adni Neked, és kérem is, hogy járjál át a Te mennyei életeddel, Szent Szellemeddel, erőddel, hogy ez legyen a hozzáállás, ez legyen a mennyei javam, a Tőled való, az egyedül lehetséges hozzáállás bennem.
S őrizz meg, kérlek, hogy ne mondjak ki rosszat, ne bántsak mást és NE adjam meg magam az ellenség gonoszságának, gonosz terveinek, ne lépjek úgy, ahogy az ördög keltené az indulatot vagy ahogy emberi, földi, testi indulat diktálna. nem, Uram, nem akarom ezt. Hanem a tiédet, Uram, mindenkor. Ámen.
Erő és áldás:
Legyen az Úr ereje, Szent Szellemének hatalma veled, amikor a menny szerint szólsz, cselekszel, maradsz hűséges mégis, annak ellenében, ami történt veled, vagy történik éppen.
Legyen az Ő áldása rajtad, hatalommal, és útmutatással, legyen az Ő békessége, ami minden emberi értelmet felül halad, rajtad, hatalmas módon, pontosan az ilyen élethelyzeteidben.
És Legyen ott veled a mennyei jövő, a Jó jövő, amit csak Ő, csak a Mindenható Úr tud kibontakoztatni. Legyen MÉGIS jó, annak ellenében, amit az ördög kezdett tenni... a felszabadítás, az új kezdés, a mennyei új lehetőségek erejével. Ámen.
Olvasmány:
Az említett fejezetek jó alapot jelentenek: 1Korinthus 4. 2Korinthus 6. Filippi 3.
S hozzá, bátran vedd oda a Máté 5-öt, s a 3-12. verseket különösen is. De az egész Máté 5 sőt, a Hegyi beszéd egésze Máté 5-7.fejezetei alapot jelentenek a mennyei hozzáá